جشن قرص کامل ماه (Full Moon Party) در تایلند

جشن قرص کامل ماه (Full Moon Party) در تایلند :: داستان های افسانه ای زیادی راجع به جشن معروف فول مون پارتی شنیده بودم . از این رو وقتی تصمیم گرفتم با تور تایلند سفر کنیم تا این جشن را به هیچ وجه از دست ندهم . این جشن بیاد ماندنی و فراموش نشدنی در ساحل زیبا و گسترده که پانگان آیلند ( Koh Phangan island ) اجرا می شود . هر ماه ، در شبی که ماه کامل می شود ، از سراسر جهان هزاران نفر به تایلند می آیند تا در این جشن بزرگ شرکت نمایند و تمام طول شب را به رقص و خوش گذارانی سپری کنند .

full moon party

انتظاراتی که شما می توانید از جشن فول مون پارتی تایلند داشته باشد

من به اتفاق دوستم لیندزی با کشتی به که پا انگان ( Koh Pha Ngan ) رفتیم و ازآنجا به که ساموئی (Koh  Samui ) رفتیم تا در این جشن شرکت کنیم . ما در کشتی با چند ایتالیای باحال آشنا شدیم و باهم قرار گذاشتیم که همگی با هم در پارتی شرکت کنیم .

من چند دوست بسیار خوب دیگر هم وقتی در که فی فی ( Koh Phi Phi ) قواصی میکردم پیدا کردم و آنها هم در جشن شرکت کردند : سوی ( اهل آلمان ) و کیتی ( اهل انگستان ) .

یکی از زیبایی های سفر با تور ارزان تایلند این است که با افراد زیادی آشنا می شوید

بسته به این که از چه کشوری به تایلند می آیید ، دو جزیره ای که نزدیک تر اند عبارت اند از :  که پا انگان ( Koh Pha Ngan ) و که ساموئی (Koh  Samui ) . با کشتی های ارزان مسافر بری که روزانه بین جزایر در تردد هستند می توانید به آنجا بروید .

پارتی ساحلی اصلی در جزیره :  که پا انگان ( Koh Pha Ngan ) در ساحل هاد رین ( Haad Rin ) برگزار می شود .

از بانکوک : سریع ترین راه رفتن به که پا انگان ( Koh Pha Ngan ) این است که با پروازی کوتاه به که ساموئی (Koh  Samui ) بروید و از آنجا با کشتی مسافر بری به جزیره بروید . شما می توانید در آنجا سوار قایق ها یا اتوبوس های ارزان قیمت شبانه شوید . شما می توانید بلیط آن را از آژانس های مسافر بری در بانکوک تهیه کنید.

کجا بمانید :

شما از یک هفته قبل از جشن فول مون پارتی می تواید در این جزیره اقدام به رزرو اتاق مورد نظر خود کنید . حتما قبل از رفتن به آنجا اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید تا با مشکلی رو به رو نشوید و با اطمینان خاطر به آنجا بروید . شما می توانید کاری که من کردم را انجام دهید ، چمدان خود را در هتلی که یکی از دوستانتان در آن اقامت دارد بگذارید و تمام شب را در مهمانی سپری کنید .

بعد از شرکت در این جشن زیبا و بیاد ماندنی ، توصیه شخص من این است که به جزیره ای یگر بروید ؛ سوار کشتی مسافر بری شوید و به که پا انگان ( Koh Pha Ngan ) بروید شب را در جشن خوش گذرانی کنید و روز بعد با همان کشتی بازگردید .

چه بپوشید :

ما لباس های سنتی و مخصوص جشن فول مون پارتی را پوشیدم و از نوشیدنی ها لذت بردیم ، سپس به سمت هاد رین ( Haad Rin ) که جشن معروف فول مون پارتی در آن اجرا می شود رفتیم .

فول مون پارتی

فول مون پارتی2

فول مون پارتی3

تا به هاد رین رسیدیم خوشگذرانی را شروع کردیم . بدن های خود را آنگونه که مرسوم بود رنگ آمیزی کردیم . من یک سیبیل جادویی و چند نقش زیبا روی دستم کشیدم .

نیاز نیست برای این جشن چیز خاصی همراهتان بردارید . هر چیزی که نیاز باشد را تنها با پرداخت ۱۰-۱۵ دلار می توانید از فروشندگان خیابانی تهیه کنید .

فول مون پارتی4

جشن قرص کامل ماه (Full Moon Party) در تایلند

جشن ساحلی ( The Beach Party )

وقتی بدن های خود را نقاشی کردیم ، به سمت ساحل رفتیم تا در میان جمعیت ” پر انرژی و شاد ” قرار بگیریم . به محض رسیدن به ساحل ، لیندسی و من به سمت دوستان ایتالیای خود که با آنها در کشتی اشنا شده بودیم رفتیم و در تمام طول شب با هم بودیم .

فول مون پارتی5

در این جشن افراد مختلف از سراسر جهان شرکت می کنند ، افرادی که با آتش می رقصند ، بشکه های نوشیدنی ، دی جی ها و هر آنچه فکرش را کنید …

هر جا که چشم کار می کند رنگ نئون به چشم می رسد .

در کنار ساحل فروشندگانی هستند که که این رنگ ها را در پلاستیک های کوچک می فروشند . قیمت این رنگها ۳۵۰ بت یا حدود ۱۰ دلار می شود .

این کار ها را به تنهایی امتحان نکنید … گروهی انجام دهید.

نوشیدنی های مختلف

فول مون پارتی6

پیشنهادات مفید : در ساحل کتانی بپوشیدئ و پا برهنه راه نروید . هرچند در ساحل شیشه نیست که پاهای شما را ببرد ، باید مراقب باشید که صدمه ای نبینید . مانند سایر فستیوال ها در این جشن هم آتش بازی صورت می گیرد ، معمولاطناب بلندی را آتش می زنند و می چرخانند و حدودا ۵ نفر از روی آن می پرند .

معمولا عده ای هنگام آتش بازی دچار آسیب دیدگی می شوند به همین خاطر من خود را در آتش بازی شرکت ندادم .

آیا تنها توریست ها در جشن فول مون پارتی شرکت می کنند ؟

فول مون پارتی7

به طور کلی ، می توان گفت که این جشنی پر هیا هو است که افراد از اقسا نقاط جهان در ان شرکت دارند . اکثر شرکت کنندگان در این جشن توریست های جوان هستند ، با این وجود شما افراد مختلف محلی و خارجی ، با پیشینه های فرهنگی و سنین مختلف را مشاهده می کنید .