لوگوی ارشین پرواز

مالزی یکی از بی نظیرترین کشور های جنوب شرقی آسیا می باشد. که سالانه تعداد زیادی توریست از کشور های مختلف از جمله ایران به آن سفر می کنند. این سوال مطرح می شود که چرا تعداد خیلی زیادی از توریست ها مالزی را برای سفر خود انتخاب می کنند ؟ در جواب به این سوال باید گفت که مالزی کشوری است که چند نژاد و فرهنگ به راحتی و صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند و با همدلی در مراسم های همدیگر شرکت می کنند که این یکی از جذابیت های سفر به مالزی می تواند باشد.

شما زمانی که به مالزی سفر می کنید ممکن است از لحاظ برقراری ارتباط با بومیان دچار مشکل شوید از این رو آشنایی با فرهنگ های متنوعی که در مالزی وجود دارد می تواند سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. حال این سوال پیش می آید که آیا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی آشنایی دارید؟ اگر جواب شما منفی می باشد می توانید در ادامه برای شناخت بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور با ما همراه شوید.

آیا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی آشنایی دارید؟

در مالزی سه نژاد مختلف مالایی، چینی و هندی در کنار یکدیگر با همدلی و صلح زندگی می کنند و بیشترین جمعیت مالزی را نژاد مالایی شامل می شود که مسلمان می باشند. به این دلیل زبان رسمی مالزی، مالایی می باشد. چینی ها از زمانی که برای استخراج معدن و احداث راه آهن به مالزی آمده بودند در اینجا ساکن شدند و در حال حاضر 35 در صد جمعیت این کشور را تشکیل داده اند و مذهبشان بودایی است. هندی ها نیز از 2000 سال پیش به دلیل فقر و بیکاری به مالزی مهاجرت کردند و درحال حاضر 10 درصد جمعیت این کشور را شامل می شوند.

آیا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی آشنایی دارید؟آشنایی با آداب و رسوم مردم مالزی

یکی از جذابیت های سفر به مالزی دیدن تمامی فرهنگ و آداب و رسوم مردم آسیا در یکجا می باشد. به همین دلیل تعداد متقاضیان تور کوالالامپور زیاد می باشد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از این آداب و رسوم آشنا شوید.

انعام: در مالزی مرسوم است که به خدمتکار، پادو و گارسون ها و کسانی که کار خدماتی انجام می دهند بسته به هزینه ای که دارید انعام بدهید و مهم نیست که این انعام کم یا زیاد باشد.

آداب و معاشرت محلی: در مالزی هم مانند ایران رسم بر این است که زمانی وارد مکان مقدسی چون مسجد شدید کفش های خود را درآورده و در مکان های مذهبی حجاب خود را حفظ کنید. همچنین از روبوسی در مکانهای عمومی پرهیز نمایید.

مراسم عروسی: در مالزی نیز مانند ایران در زمان گذشته چندین روز مراسم عروسی برگزار می شود. لباس عروس و داماد خاص بوده و سنتی و زینتی است و با لباس مهمانان همرنگ بوده و عروس حجاب کامل دارد. در مراسم عروسی علاوه بر غذا و میوه در پایان جشن به مهمانان کادوی کوچکی که نام عروس و داماد روی آن است و شیرینی های مختلف و تخم مرغ رنگی داده می شود. مهمانان نیز برای عروس و داماد کادو می آورند.

ماه رمضان: چون مردم مالزی اغلب مسلمان هستند ماه رمضان را با برنامه های ویژه ای شروع می کنند و تمام شهرها و مساجد نورانی و گل آرایی می شوند. در مساجد مراسم ترتیل قرآن و اقامه نماز برگزار می شود و در خانه ها نیز مراسم ترتیل قرآن انجام می شود. در عید فطر نیز جشن های خیریه و کمک به نیازمندان برگزار می شود.

 جشن های مذهبی مالزی

اکثر جشن هایی که در مالزی برگزار می شوند، مذهبی هستند و جالب این که رسم این است که هر نژاد و مذهبی باید در این جشن ها شرکت کنند. این جشن ها به 4 گروه اصلی تقسیم شده اند که شامل جشنهای اسلامی، بودایی، کیک ماه و سال نو چینی می باشند. برای آشنایی با این جشن ها با ما همراه باشید.

جشن اسلامی: از جمله این جشن ها عید قربان است که نشان دهنده پایان سفر حج است. روز تولد پیامبر نیز از دیگر جشنهای اسلامی مالزی است که جزو تعطیلات رسمی بوده و راهپیمایی با حضور پادشاه به این مناسبت انجام می شود.

جشن کیک ماه: این جشن از جذاب ترین جشن ها بوده که در ماه سپتامبر، مردم مالزی کیک هایی به شکل قرص ماه می پزند و به یکدیگر هدیه می دهند. دلیل تاریخی این جشن پیروزی قیام چینی ها علیه سرداران مغول در قرن 14 می باشد.

جشن بودایی: دراین روز که به روز ورساک معروف است بودا متولد شده است و اکثر ایالات مالزی در این روز تعطیل رسمی است. این جشن در خرداد یا اردیبهشت برگزار شده و نذورات مختلفی در معابد برده شده و میان نیازمندان خیرات می شود.

جشن سال نو چینی ها: این جشن در اولین روز تقویم چینی ها برگزار می شود و معمولا دو روز تعطیل رسمی است. مردم در این روز خانه های خود را تمیز کرده و آماده جشن می شوند. این جشن معمولا در ماه های ژانویه یا فوریه برگزار می شود.

چطور مردم با فرهنگ و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند؟

تمامی مردم این کشور با وجود فرهنگ و مذاهب مختلف بسیار با هم متحد بوده و نمونه ی کامل انسانیت را می توان در این کشور به چشم دید. هر قومی جشن ها و مراسم سنتی مربوط به خود را آزادانه برپا میکنند و دیگر قومیت ها نیز در این جشن ها با هموطنان خود همدلی و همراهی می کنند. امید است که این سوال آیا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی آشنایی دارید؟ موجب آشنایی شما با آداب و رسوم مردم مالزی شده باشد.

شما مسافران عزیز می توانید با اخذ تور ارزان کوالالامپور از آرشین پرواز به این کشور زیبا سفر کرده و یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید .

4 1 vote
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments