لوگوی ارشین پرواز

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز :: شیراز یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهر های ایران است و جاذبه های آن به قدری زیاد است که باید ماه ها در این شهر بگردید تا بتوانید همه ی آن ها را ببینید.اگر به خرید علاقه دارید می توانید در بازا وکیل شیراز که حس و حال بسیار جالی را به شما می دهد به خرید بپردازید.

بازاز وکیل شیراز در دوره زند ساخته شده است که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی شیراز است.از نظر موقعیتی این مکان نزدیک به ارگ کریمخان قرار دارد و رفت و آمد به آن جا آسان است.مورخه 17 تیر 1351 این مکان به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. پیشنهاد می کنیم اگر با تور شیراز سفر کردید حتما از این بازار بازدید نمایید.

بازار وکیل شیراز

برخی معتقدند که قبل از این بازار بازای دیگر در این مکان وجود داشته است که به دوران صفویه مربوط می شده و در دوران زند بازسازی شده است.پس از آن که کریم خان زند شهر شیراز را به عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد این شهر آباد شد و امکانات زیادی را در خود دید.ساخت کاروان سرا ها و قلعه های زیادی شروع و انجام شد و امنیت را به این شهر هدیه داد.در میان بناهایی که ساخته شد بازار وکیل شیراز یکی از مهمترین آن ها بود که روی اقتصاد شهر تاثیر مثبت زیادی داشت.

همچنین معماری این بنا از بازار قیصریه لار برگرفته شده است اما پهنا و اندازه این بازار از دیگر بازار ها گرفته شده است.اگر به هنر معماری ایران علاقه دارید با تور ارزان شیراز می توانید زیباترین معماری را در این بازار ببینید.

بازار وکیل شیراز

تهویه هوا در این بازار به علت ارتفاع زیاد سقف مناسب است و مشکلی از این بابت نیست و امر تهویه هوا به وسیله بادگیر های ساده انجام گرفته است و نور نیز به لطف روزنه های که در زیر سقف قرار گرفته است مناسب است.

چگونه با بازار وکیل شیراز برویم؟

این بازار در مرکز شیراز قرار دارد و دسترسی به آن کار ختی نیست پس نگران نباشید.برای رفتن به بازار وکیل ابتدا باید خود را به خیابان زند و میدان شهدا برسانید و از بازار ها  و بنا های اطرفا آن مانند بازار و مسجد وکیل دیدن کنید.

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments