لوگوی ارشین پرواز

باغ دلگشا شیراز

باغ دلگشا شیراز :: شهر شیراز دارای باغ ها و مکان های دیدنی بسیار است و یکی از این باغ های دیدنی شیراز باغ دلگشا نام دارد.این باغ یکی از تاریخی ترین باغ های شیراز محسوب می شود و در شمال شرقی این شهر قرار دارد.آرامگاه سعدی نیز فاصله کمی با این مکان دارد.

باغ دلگشا مربوط به دوران ساسانیان – صفویان و قاجاریان است و دارای قدمت بسیار زیادی است.باغ دلگشا شیراز به قدری زیباست که گردشگران اروپایی نیز از آن بازدید می کنند و عکس های آن را با دیگران به اشتراک می گذارند.

باغ دلگشا شیراز

تیمور گورکانی پس از دیدن این باغ حیرت زده شده و در سمرقند نیز باغی به همین نام ساخت.در بین دوران نادرشاه و سلسله زندیه آسیب های زیادی به این باغ وارد شد و سال ها بعد دوباره احیا شد و شکل زیبایی به خود گرفت.

مساحت این باغ 7.5 هکتار است و درختان موجود در این باغ درختان میوه هستند که نمای بسیار زیبایی به این باغ داده اند.در فصل بهار بخصوص اردیبهشت ماه این درختان با شکوفه های زیبا و عطر خاص خود فضای بسیار ویژه ای به این باغ می دهند و ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر با تور شیراز را دارید فصل بهار بهترین فصل برای سفر است.

باغ دلگشا شیراز

در این باغ ساختمانی معروف به ساختمان کوشک وجود دارد که نمای آن به شکل یک تالار است و دارای 3 طبقه می باشد و در آن آیینه کاری و گچ کاری های بسیار زیبایی به کار رفته است.اسن ساختمان بزرگ دو درب ورودی دارد که در دو طرف ساختمان قرار دارند.در طبقه وسط آن ایوان بزرگی با دو ستون وجود دارد که رو به استخر بوده و نمای زیبایی را داراست.

این باغ در سال 1381 به ثبت ملی رسیده است و در حال حاضر در اختیار شهرداری شیراز است.

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments