لوگوی ارشین پرواز

باغ نارنجستان قوام شیراز :: شیراز مرکز استان فارس و یکی از شهر های بزرگ ایران است.این شهر زیبا جاذبه های دیدنی زیادی دارد که هر سال گردشگرانی را به خود جذب می کند.مساحت این شهر 1268 کیلومتر مربع است و در جنوب غربی ایران قرار دارد.شهر زیبای شیراز شما را مبهوت خواهد کردن چره که در معماری و جاذبه های طبیعی بی نظیر است. اگر با تور شیراز به این شهر سفر کنید می توانید از مکان هایی همچون آرامگاه حافظ – آرامگاه سعدی – آرامگاه شاهچراغ – دروازه قرآن – مسجد و بازار وکیل و… دیدن کنید.اما مکانی که ما امروز می خواهیم برای شما از آن بگوییم باغ نارنجستان قوام شیراز است.

باغ نارنجستان قوام شیراز

باغ نارنجستان قوام که بیشتر به باغ قوام شناخته می شود در دوران حکومت ناصر الدین شاه ساخته شد.این باغ 3500 متیر مربع از و از بخش های زیبای زیادی تشکیل شده است.این بنا دارای تالار آیینه – ستون های مرمری – تالار شاه نشین و اتاق های دیگری است که با آیینه  کاری – نقش پردازی – گچ کاری و سنگ تراشی آذین شده است. در سال 1335 این باغ به دانشگاه شیراز اهدا گردید و امروزه به عنوان موزه مورد استفاده است.

باغ نارنجستان قوام شیراز

این باغ به دیلیل وجود درختان نارنج در آن به نارنجستان قوام مشهور شد  در لیست ارزشمند ترین مکان های دوره قاجار قرارگرفت.

ورودی اصلی در جنوب این باغ قرار دارد و جنس آن از چوب ساج ساخته شده است.این در شما را به یک هشتی هدایت می کند که فضایی سرپوشیده که شما را به کوچه و حیاط خانه متصل می کند را داراست.همچنین سردر این ورودی مزین به آجرکاری زیبایی است که شما را شگفت زده خواهد کرد.

باغ نارنجستان قوام شیراز

سقف طبقه دومبا تیرک های چوبی پوشیده شده است و روی آن نقاشی های سبک اروپایی مشاهده می شود.اگر قصد سفر با تور ارزان شیراز را دارید حتما به باغ نارنجستان قوام رفته و از زیبایی های آن لذت ببرید

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments