لوگوی ارشین پرواز

دانستن اطلاعاتی از قبیل موقعیت جغرافیایی، فرهنگ و آداب و رسوم و دین و مذهب هر کشوری قبل از سفر کردن به آن کشور از موارد ضروری سفر می باشد. مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا می باشد که به کشور چند نژاد و مذهبی که مردمانش با همدلی و صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند، معروف است. بنابراین با ما همراه باشید تا با مذهب های متنوعی که در کشور مالزی وجود دارند، آشنا شویم.

مذهب مردم مالزی چیست ؟

در پاسخ به این سوال که مذهب مردم مالزی چیست ؟ باید بگوییم همان طور که در مورد فرهنگ مردم مالزی گفتیم که فرهنگ های مختلف در این کشور وجود دارد در مورد مذاهب مردم این کشور نیز به همین صورت است و کشور مالزی یک کشور چند مذهبی می باشد.

چهار دین اسلام ،بودائیسم ، مسیحیت و هندوئیسم ادیان اصلی مالزی می باشند. البته اکثریت مردم مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند و بر اساس آخرین آمار در سال 2010 حدود 61 درصد از جمعیت 30 میلیون نفری مالزی را پیروان دین اسلام شامل می شوند. در واقع مالایایی ها یا همان مسلمانان مالزی بزرگترین جمعیت مالزی هستند.

مذهب مردم مالزی چیستتاریخچه اسلام در مالزی

اولین مدرکی که مبنی بر وجود اسلام در مالزی می باشد مربوط به قرن 14 میلادی در ترنگونو است. پس دلیل اینکه دین اسلام یک دین رسمی در این کشور می باشد به قدیمی بودن قدمت اسلام در مالزی می تواند مربوط باشد. جالب اینجاست که مسلمانان مالزی حق تغییر دین خود را ندارند و در مدارس به خاطر فشارهای زیاد به دانش آموزان درس دین شافعی تدریس می شود. روزانه 5 بار صدای اذان از مساجد مالزی به گوش می رسد و مردم مالزی پنج بار نماز اقامه می کنند.

در روزهای جمعه ادارات و مکانهای دولتی و شرکتها و سازمانهای خصوصی به مدت دو ساعت برای برگزاری نماز جمعه تعطیل می شوند و مسلمانان صف های طولانی نماز را تشکیل داده و نماز جمعه را باشکوه تمام به جا می آورند. مسلمانان مالزی سنی هستند و به همین دلیل دین شافعی در مدارس تدریس می شود. البته این فشارها برای مسلمان بودن مربوط به خود مردم مالزی بوده و توریست ها از این قاعده مستثنی هستند و برای انجام کارهای خود آزادند و کسی برای انجام کاری مجبورشان نمی کند.

آیا نگاه مذهبی در مالزی وجود دارد ؟

دین رسمی در مالزی اسلام می باشد،اما فرقه های دیگری چون اسماعیلیه و صوفیه نیز مذهب تعدادی از مردم مالزی می باشد. چون دین رسمی مالزی اسلام است بنابراین تنها مسلمانان این کشور تحت شرایط قانونی این کشور قرار می گیرند، این در حالی است که هر کسی حق دارد هر دینی را آزادانه انتخاب کند و وجود مکان های مذهبی ادیان گوناگون نظیر معابد، کلیساها و مساجد گویای آزادی حق انتخاب مذهب و احترام به همه ی مذاهب در مالزی می باشد .

آژانس هواپیمایی آرشین پرواز با ارئه تور کوالالامپور همراه با بهترین خدمات به شما مسافران عزیز ، تمام تلاش خود را می کند که یک سفر به یادماندنی برای شما مسافران عزیز ایجاد کند . برای کسب اطلاع از قیمت تور کوالالامپور با ما تماس بگیرید .

 

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments