لوگوی ارشین پرواز

یکی از تفریحات ما خوردن غذاهای لذیذ است، اما گویا تعریف غذای لذیذ با توجه به فرهنگ هر کشور متفاوت است. عده ای در تایلند با خوردن موش لذت می برند و برخی خوکچه هندی را مانند مرغ سوخاری می کنند و با سیب زمینی میل می کنند اگر از همین حالا حالتان بد شده است پیشنهاد میکنیم که این مطلب را نخوانید چون هنوز در ابتدای راه غذاهای چندش آور دنیا هستیم در این لیست ۷ تا از چندش آورترین غذاهای جهان جمع آوری شده اند :

 

 

 

 

رتیلِ سرخ شده – کامبوج

ترس از عنکبوت یکی از رایج‌ترین فوبی‌ها است. اگر کسی از عنکبوت می‌ترسد، پس بهتر است هیچ گاه به کامبوج نرود! تارانتولا که در واقع نوعی رتیل محسوب می‌شود، هم بزرگ است و هم چندش آور.

در بازارهای پنوم پن (پایتخت کشور کامبوج) و در شهر اسکون، عنکبوت سرخ شده برای مصرف مردم محلی و همچنین گردشگران ماجراجو فروخته می‌شود. اگر از دست فروش‌ها تارانتولای سرخ شده بخرید، مجبور خواهید بود که با یک تارانتولای زنده بازی کنید و همزمان برادران پشمالویش را بجوید! این غذا فقط به افراد شجاع توصیه می‌شود و گفته شده که مزه‌ی آن چیزی شبیه «لیس زدن تار عنکبوت نمناک» است.

غذاهای چندش آور دنیا

 

 

 

 

 

خوکچه هندی – پرو

زنده‌ی این حیوان شما را به وجد می‌آورد و شاید حتی یکبار آن را در دستان خود نیز گرفته باشید، اما وقتی آن را در بشقابتان مشاهده می‌کنید، اصلا دوست ندارید به آن لب بزنید. مردم پرو از آن جهت که خوکچه هندی منبع غنی پروتئین محسوب می‌شود، آن را می‌خورند. ساکنین روستاهای کوه‌های آند آن را کوی نامیده و پیش از مصرف، آن را کاملا سوخاری می‌کنند. آن‌ها سر و دست و پاهای خوکچه هندی را جدا نمی‌کنند. گوشت خوکچه هندی چندان لذیذ نیست و پوست آن هم حتی کمی جر است. مزه‌ی خوکچه هندی کمی شبیه خرگوش است ولی نه آنقدر شبیه که مایل به امتحان آن باشید !.

غذاهای چندش آور دنیا3

 

 

 

سوسک سوخاری-کلمبیا

یکی از غذاهای پرطرفدار در کلمبیا سوسک سوخاری هستش ، فکر نمی کنم  این غذا هیپ وقت در ایران طرفداری داشته باشه ! . در کلمبیا سوسک هارو در یک ظرف بزرگ ماندد مرغ سوخاری می کنند و از خوردن آن لذت می برند

 

غذاهای چندش آور دنیا2

 

 

 

کوسه مخمر – ایسلند

در ایسلند به این غذا «هاکارل» گفته می‌شود و محبوبیت بالایی هم دارد. زمان تهیه این غذا سه ماه طول می‌کشد، زیرا باید گوشت کوسه را پیش از مصرف به مدت سه ماه در جای خاصی قرار دهند. سپس گوشت را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و اجازه می‌دهند که چند ماه دیگر نیز باقی بماند. این غذای بوی خیلی بدی دارد، اما مزه آن چندان بد نیست.

 

غذاهای چندش آور دنیا5

 

 

فوگو – ژاپن

این غذا نسبت به غذاهای دیگر کمتر چندش‌آور است ولی ریسک خوردن آن بسیار بالاست . اگر در تهیه‌ی فوگو یا همان بادکنک ماهی دقت نکنیم، این غذا می‌تواند مرگ‌آور باشد. دلیلش نیز وجود سم تترو دوتوکسینِ موجود در کبد، تخمدان و پوست این ماهی است. سم فوگو هیچ پادزهر شناخته‌شده‌ای نیز ندارد و خوردن آن یک چالش سخت بین مرگ و زندگی محسوب می شود.

 

غذاهای چندش آور دنیا6

 

 

موش – ویتنام، تایلند، لائوس

موش‌ها در مناطق روستاییِ ویتنام به محصولات کشاورزی حمله می‌کنند. کشاورزان نیز آن‌ها را گرفته و در برگ‌های درخت موز می‌پیچانند و سپس آن‌ها را به عنوان شام می‌‎فروشند. در تایلند، موش را به یک تکه چوب کشیده و آن را روی آتش می‌گیرند. خفاش هم غذای محبوبی در آنجا است.

غذاهای چندش آور دنیا7

 

 

 

 

سر گوسفند ( کله پاچه )  – نروژ و ایران

نروژی‌ها در شب کریسمس سرِ بره را حدود سه ساعت جوشانده و سپس آن را مصرف می‌کنند. این غذا در نروژ «اسمالاهووه» نامیده می‌شود. بر اساس آداب و رسوم غذا خوردن نروژی‌ها، در ابتدا باید گوش و چشم‌های آن خورده شود. البته مشابه این غذا در ایران نیز یافت می‌شود. «کله پاچه» یکی از غذاهای محبوب در ایران به شمار می‌آید بله در کشور ما هم یکی از غذاهای عجیب و غریب دنیا با لذت خورده می شود ! .

غذاهای چندش آور دنیا8

 

.

4.5 2 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments